مبدع «اصلاح الگوی مصرف سیمان» چهره ماندگار صنعت شد

یک تولیدکننده بتن آماده توانست الگوی بهینه مصرف سیمان در ساخت‌وسازهای کشور را طراحی و به تصویب برساند و اکنون به عنوان چهره ماندگار صنعت معرفی شده درباره تاثیر هدفمندشدن یارانه‌ها گفت: یارانه حامل‌های انرژی نوعی رانت پنهان اقتصادی است که تولیدکنندگان را در درازمدت تنبل می‌کند.
دکتر کیهانی در مراسم اهدای جوایز چهره ماندگار صنعت نوین بتن در ایران

یک تولیدکننده بتن آماده توانست الگوی بهینه مصرف سیمان در ساخت‌وسازهای کشور را طراحی و به تصویب برساند و اکنون به عنوان چهره ماندگار صنعت معرفی شده درباره تاثیر هدفمندشدن یارانه‌ها گفت: یارانه حامل‌های انرژی نوعی رانت پنهان اقتصادی است که تولیدکنندگان را در درازمدت تنبل می‌کند. بتن آماده بیشترین مصرف را در بین سایر مصالح ساختمانی در ساخت مسکن دارد و این در حالی است که تولیدکنندگان در این رشته صنعتی رقابت سختی با یکدیگر دارند.

علی اصغرکیهانی تولیدکننده بتن آماده در این‌باره گفت: در سال‌های اخیر در زمینه اصلاح الگوی مصرف سیمان و استاندارد کردن تولید، توزیع و مصرف بتن آماده در کشور قدم‌های موثری برداشته و در این مدت که بحث‌های گوناگونی درباره سیمان شکل گرفته بود، علم «اصلاح الگوی مصرف سیمان» را طراحی کرد و با همین روش رقابتی را در بحث سیمان بوجود آورد.

کیهانی که به دلیل ۴۰‌سال سابقه موفق در تولید مصالح ساختمانی توانسته برای ایران فریمکو شرکت متبوعش از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی لوح واحد برتر کیفیت در سطح ملی را اخذ کند و همچنین سه سال متوالی همین نشان را از سوی انجمن بتن ایران دریافت کند، به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر مصوبه دولت برای رعایت استاندارد مصالح ساختمانی در حال اجرا است که این مصوبه می‌تواند بازار ساخت‌وساز را هم از ناحیه کیفیت و هم از ناحیه هزینه تمام شده بهبود ببخشد.

قانون رعایت استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی از سال گذشته با پیگیری‌های کیهانی مدیر عامل ایران فریمکو در دستور کار مسوولان دولت قرار گرفت. هم اکنون بواسطه اجرای این قانون، تولیدکنندگان غیرمجاز مصالح ساختمانی تحت پیگرد قرار دارند. علی اصغر کیهانی در یکسال گذشته نقش موثری در کاهش قیمت مصالح ساختمانی داشته به نحوی که برابر گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیش از ۲۹درصد از کاهش قیمت فرآورده‌های بتنی در سال گذشته مدیون این تلاش‌ها بوده است.

مدیر عامل ایران فریمکو در حال حاضر از جمله معدود تولیدکننده‌هایی است که از لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها حمایت قاطع می‌کند و معتقد است این سوبسیدها تولیدکنندگان را تنبل کرده است تا نتوانند با رقبای خارجی وارد رقابت شوند. این تولیدکننده براین باور است که ارزان بودن انرژی حتی برای تولیدکنندگان معلوم نیست که درنهایت به سود مصرف‌کننده باشد. کیهانی تصریح کرد: یارانه‌ها، نوعی رانت پنهان نفتی هستند و همه انواع رانت به بیماری اقتصادی منجر می‌شود.

منبع: گروه مسکن روزنامه دنیای اقتصاد

آخرین اخبار

پیمایش به بالا