روز معلم مبارک باد!

اگر به تربیت کنندگان و توسعه دهندگان شخصیت فرزندانمان که معلم ها هستند، بها و اجر ندهیم، آینده ای مملو از شهروندانی فاقد فرهنگ و ثبات شخصیت خواهیم داشت؛ زیرا معلم‌های اون جامعه تامین نشده اند و به همین واسطه، آن‌ها توانایی اینکه از صد در صد انرژی و توان خودشون برای پرورش نوه و فرزندانمان استفاده کنند، نخواهند داشت. پس باید قدردان این عزیزان باشیم و بدانیم که اگر توجه کافی به معیارهایی که فرزندانمان در آن تربیت می‌شوند نداشته باشیم، کشوری ویران خواهیم داشت. روز معلم مبارک. > برگرفته از محتوای پستهای اینستاگرام و کتابی در دست چاپ تحت عنوان “رمز و رازهای موفقیت در زندگی و کار دکتر علی اصغر کیهانی”

راجع به معلم هر چی بگیم کم گفتیم برای اینکه این بزرگواران، این سروران به همه ما درس دادند از یک کودک مبتدی تا مهندسین و پزشکان و استادان دانشگاه و کسانی که مسئولیت های سنگینی در کشور دارند همه زیر دست این معلمین رشد و بزرگ شدند پس معلمین جایگاه بزرگی دارند و به این خاطر باید به این بزرگواران احترام بگذاریم هر چند انشالله این اوضاع اقتصادی و معیشت و قیمت های لحظه ای دلار سپری بشه که بلکه شرایط به شکلی بشه که مردم بویژه این قشر زحمتکش راحت‌تر زندگی کنند.
و اما نکته دیگه اینکه فقط معلمین نیستند که به ما چیزی یاد دادند روزگار هم به ما چیز یاد میده مثلا میگن پدر و مادر اولین معلمین ما هستند که من شعری در این رابطه آماده کرده‌ام که براتون می خونم:

گویند مرا چو زاد مادر پستان به دهن گرفتن آموخت
شبها بر گاهواره من بیدار نشست و خفتن آموخت
دستم بگرفت و پا بپا برد تا شیوه راه رفتن آموخت
یک حرف و دو حرف بر زبانم الفاظ نهاد و گفتن آموخت
لبخند نهاد بر لب من بر غنچه گل شکفتن آموخت
پس هستی من ز هستی اوست تا هستم و هست دارمش دوست

مادر و پدر اولین معلمان ما هستند و چیزهای خوبی به ما یاد دادند در ضمن نکته دیگری که لازم است بگم کسانی که کار بد می کنند هم معلمان ما هستند؛ فرض کنید در حال رانندگی هستید که یک راننده ای زباله ای را از ماشینش به بیرون پرت میکنه این راننده هم معلم ماست ما باید نگاه کنیم و کاری که این شخص انجام داد رو انجام ندیم یا مثلاً ماشینی به یکباره بدون توجه به اصول رانندگی جلوی ما ویراژ یا ظاهر میشه ما باید نگاه کنیم و این کار را انجام ندیم؛ اینها همه معلمان ما هستند؛ بزرگی را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان! که هرچه از آنان دیدم که بد است انجام ندادم؛ یعنی انسان از کسانی که کار درست انجام نمیدن هم میتونه یاد بگیره و خودش رو اصلاح و خودسازی کنه… موفق و پیروز باشید، پایدار

آخرین اخبار

پیمایش به بالا