اعطای لقب “پدر صنعت بتن” به آقای دکتر علی اصغر کیهانی در سیزدهمین کنگره مهندسی

در سیزدهمین کنگره مهندسی عمران لقب پدر صنعت بتن ایران به دکتر علی اصغر کیهانی اعطا شد

در سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که با حضور مسئولین و تولیدکنندگان با احداث غرفه ها و ارائه دستآوردهای نوین در دانشگاه علم و صنعت ایران بر گزار شد لقب پدر صنعت بتن ایران به دکتر علی اصغر کیهانی بنیانگذار دانشگاه بتن ایران فریمکو ،کارخانجات ایران فریمکو ، اسکلت بتنی ایران و پارس لانه اعطا شد .

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران در آیین اختتامیه این کنگره با تشریح اقدامات انجام شده در سه روز بر گزاری این رویداد در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارایه مقالات بیشمار در حوزه های مختلف مهندسی و حضور سخنرانان معتبر و اندیشمند داخلی و خارجی و تولید کنندگان برتر در حوزه مقاوم سازی و بتن افزود : سال آینده این کنگره به میزبانی دانشگاه زنجان بر گزار خواهد شد .

دکتر محسن علی شایان فر با بیان اینکه بر گزاری سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که طی روز های 25 الی 27 مهرماه 1402 با استقبال چشمگیر دانشجویان ،اساتید؛ مدیران بخش های دولتی و خصوصی  به میزبانی دانشگاه علم و صنعت بر گزار شد .

وی افزود: این گنگره بستری است برای ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت ساخت (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر ارایه‌دهندگان خدمات مهندسی). که با مشارکت 15 دانشگاه سراسری به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

دکتر شایان فر افزود :  امید است با مشارکت فعال در این کنگره و تبادل اطلاعات میان موسسه‌های علمی و پژوهشی از یک سو و دست اندرکاران صنعت ساخت از سوی دیگر، پشتوانه علمی و زمینه مناسب جهت پیشرفت و گسترش فعالیت‌های مهندسی عمران در جامعه فراهم گردد

در ادامه دکتر علی اصغر کیهانی در جمع مدیران بخش دولتی و خصوصی ، اساتید دانشگاهها ، هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ،دانشجویان و جمعی از صاحبان صنعت به ایراد سخن پرداخت .

وی با قدردانی از بر گزار کنندگان این همایش و همه کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور در حوزه مهندسی و عمران دارند گفت : این رویداد یکی از بزرگترین رویداد ها در سطح کشور در حوزه مهندسی عمران است که انشا الله شاهد توسعه روز افزون و افزایش سطح آگاهی و اطلاعات به روز دنیا در این بخش باشیم .

کیهانی افزود سالیان متمادی در دولت های مختلف تلاش کردم تا شاهد مقاوم سازی و استفاده مردم از قطعات و مصالح استاندارد شوند و بخش عمده استاندارد اجباری مصالح ساختمانی را پیگیری کردم تا نهایتا” در هیئت دولت تصویب و اجرا می شود .

وی افزود«سال‌های زیادی تلاش کردم تا مدیران شهرداری توجیه شوند که به جای جدول‌ها و کفپوش‌های دستی برای معابر شهر از جدول‌های ماشینی و کفپوش‌های مقاوم در برابر یخ‌زدگی استفاده کنند.

وی گفت : معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه یک اولین کسی بود که این پیشنهاد را قبول کرد و در خیابان آجودانیه از جدول‌های ماشینی استفاده کرد ، آن روز ضمانت اجرایی 5 ساله دادم الان بعد از گذشت 30سال جدول های آجودانیه عوض نشده است .

کیهانی در ادامه افزود دولت در پی ساخت مسکن ارزان قیمت است اگر بخواهد این مهم اجرایی شود باید شرکت های وابسته به دولت از قبیل کارخانجات سیما و ذوب آهن تولیدات خود را به گونه ای قیمت گذاری کنند تا بشود مسکن ارزان تولید و در اختیار جوان گذاشت چرا که مهمترین بخش توسعه اقتصادی هر کشور به مسکن بر می گردد اگر مسکن ساخته شود و زندگی های جدید شکل بگیرد چرخ صنعت بدون هیچ مشکلی به راه خود ادامه می دهد و شاهد توسعه و رونق کشور خواهیم شد .

وی در ادامه سخنان خود خواستار توجه بیشتر دولت به بخش خصوصی شد

کیهانی راه نجات کشور را فعال شدن بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت بیان کرد و گفت ،دیگر زمان شعار دادن و سخن گفتن به سر آمده کشور نیاز به مدیرانی دارد که وارد عمل شود من 12 سال برای عملیاتی شدن یک کار قانونی معطل هستم و جواب درستی را دریافت نکردم جایی که خود دولت تصویب کرد و من در بخش خصوصی برنامه ریزی کرده بودم با ایجاد یک شهرک صنعتی بیش از 60 هزار اشتغال را فراهم کنم وای 12 سال است نتوانستم با وجود قانونی بودن درخواستم به نتیجه برسم.

در اختتامیه سیزدهمی کنگره بین المللی مهندسی عمران با حضور هیئت علمی دانشگاه لقب پدر صنعت نوین بتن ایران به آقای دکتر علی اصغر کیهانی اعطا و از ایشان تجلیل شد .

متن کامل این لوح به شرح زیر است .

به نام خدا

حضور محترم جناب آقای دکتر علی اصغر کیهانی

توسعه کشور ها ایجاد تمدن ها و پیشرفت ملت ها جز با تولید و بسط و گسترش دانش ممکن نیست و تولید علم نیز بی تردید مرهون تلاش های بی وقفه آنانی بوده است که به ظاهر و بهره بری حداقلی از آفریده های الهی بسنده نکرده و عمر خویش را در تحقیق و کشف و پژوهش و بهینه سازی و نو آوری در باطن موجودات جهان هستی و در راستای رضای خدا و خدمت به پیشرفت صرف نموده اند و در این عصر و زمان، بر گزاری محافل و رویدادهای علمی معتبر ،محملی برای معرفی این دستاوردها و قدر دانی از کاشفان و خادمان علم و دانش این مرز و بوم است .

بر گزاری سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که طی روزهای 25 الی 27 مهر ماه 1402به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران، و با مشارکت 15دانشگاه سراسری ،دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران ، دانشگاه شیراز ، دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ، دانشگاه تبریز ،دانشگاه سیستان و بلوچستان ، دانشگاه فردوسی مشهد ، دانشگاه ارومیه ، دانشگاه سمنان ، دانشگاه صنعتی سهند ،دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور اساتید و محققان دانشگاهی از داخل و خارج کشور ، مسئولین عالی رتبه کشوری و کارشناسان بر جسته کشور بر گزار گردید .

با توجه به فعالیت های ارزشمند و تلاش های ارزنده حضرتعالی در طول دوره خدمت ، از حضرتعالی به عنوان “پدر صنعت بتن ایران” تجلیل گردیده و ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت این لوح سپاس به این منظور به حضورتان تقدیم می گرددو توفیق روز افزونتان را در راه علم و دانش و خدمت به میهن عزیز اسلامی از خداوند متعال خواستاریم .

دکتر محسن علی شایان فر

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

پیمایش به بالا