مراسم افطار خیرین آموزش عالی کشور باحضور وزیر محترم علوم 1402
اخبار

گزارش خبری مراسم افطار خیرین آموزش عالی کشور با حضور وزیر محترم علوم

امسال با حضور خیران، پانزده میلیارد تومان برای بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی جمع‌آوری شد.
وزیر علوم در این نشست گفت امسال حدود صد میلیارد تومان از طرف وزارت علوم اختصاص یافته است که برای تکمیل و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی هزینه خواهد شد.

توضیحات بیشتر »
نمایی از بچینگ بتن-
علمی

بچینگ بتن

بچینگ بتن یکی از مهمترین مراحل در تولید بتن است که برای بهبود کیفیت و عملکرد بتن بسیار مهم است. در این مقاله، درباره بچینگ بتن، فرایند تهیه آن و اهمیت آن در ساخت و سازها صحبت خواهیم کرد.

توضیحات بیشتر »
بازدید بخشدار، رئیس شورای بخش و دهیاران بخش چندار از مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه
اخبار

بازدید بخشدار، رئیس شورای بخش و دهیاران بخش چندار از مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه

بخشدار چندار در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به همراه دهیاران خود از توانمندی های مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه بازدید کردند. هدف از این بازدید افزایش اطلاعات دهیاران در خصوص سازه های بتنی و نحوه تولید قطعات پیش ساخته و انواع بتن در کارخانه دانش بنیان پارس لانه بود.
در اسفند 1401

توضیحات بیشتر »
افتتاح اولین سالن پیش ساخته بتنی با حضور وزیر راه (طراحی و ساخت توسط پارس لانه)
اخبار

افتتاح اولین سالن پیش ساخته بتنی با حضور وزیر راه

با حضور وزیر مسکن راه و شهر سازی اولین سالن پیش ساخته بتنی که توسط پارس لانه طراحی و ساخته شده به بهره بر داری رسید، پارس لانه این آمادگی را دارد تا سالن های پیش ساخته را در اقصی نقاط کشور بسازد، اغلب شرکت کنندگان در آئین افتتاح سالن پیش ساخته بتنی از نوع ساخت و معماری تحسین کردند و خواستار توسعه این نوع سازه های بتنی در کشور شدند.

توضیحات بیشتر »
رشته مهندسی عمران
علمی

چرا رشته مهندسی عمران را انتخاب کنیم؟

رشته مهندسی عمران یکی از شاخه های مهندسی است، که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه های مصنوعی شامل جاده ها، پل ها، کانال ها، سدها وساختمان ها می پردازد.
از لحاظ قدمت، مهندسی عمران پس از مهندسی جنگ، دومین نظام مهندسی به شمار می آید و امروزه مهندسی عمران، حد واصل مهندسی نظامی و مهندسی غیرنظامی محسوب میگردد. مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، ژئودزی، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین،علوم جوی، مهندسی قانونی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، علم مواد، مهندسی سازه های دریایی، مدیریت سواحل، نقشه برداری و مهندسی سازه از جمله شاخه های علمی هستند که به بهبود پروژه های مهندسی عمران کمک می کنند.

توضیحات بیشتر »
رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو - استارت آپ جایزه ویژه دکتر علی اصغر کیهانی
اخبار

استارت آپ جایزه ویژه دکتر علی اصغر کیهانی اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو با اعلام این خبر در دومین رویداد شتاب این دانشگاه از رقابت ۴۰ ایده خبر داد و گفت: در نهایت امروز ۹ ایده موفق به ارائه طرح شدند که مقام اول تا سوم مشخص و جوایز خود را دریافت نمودند.

توضیحات بیشتر »
بروتالیسم در معماری
علمی

بروتالیسم در معماری

معماری مدرن : با تولد جنبش مدرنیسم در قرن بیستم و به تبع آن معماری مدرن نیز پایه گذاری شد.در این دوره توجه به ارزش های والای انسانی و انسان مداری (اومانیسم) رونق دوباره گرفت.
سرعت گرفتن روند زندگی و ورود صنعت به ساختمان سازی، افزایش جمعیت وهجوم مردم به شهرها، جنگ های جهانی و خرابی های ناشی از آن سبب فراهم نمودن وسایل آسایش مردم از جمله بناها و فضاهای معماری مورد نیاز آنها با استفاده از تکنولوژی جهت ساخت هرچه سریع تراین فضاها در دستور کار قرارگیرد. سرعت برای اولین بار در این دوره با معماری عجین می شود. مکاتب مختلف معماری مدرن سعی برنمایش خلوص و بی پیرایه بودن حجم ها و نماها می کند تا زیبایی شناسی معمارانه دستخوش تغییرات شگرفی شود.

توضیحات بیشتر »
مهدی کیهانی مدیرعامل پارس لانه
اخبار

زلزله قبل از اینکه ویرانگر باشد مهار شدنی است

رئیس انجمن بتن استان البرز معتقد است وجود ساختمان های سالم در میان ساختمان های ویران شده در تصاویر زلزله ترکیه و سوریه که همه ساخته دست بشر هستند، نشان می دهد گناه کشته ها، مجروحین  و‌معلولین، بعهده مدیران شهری و کشوری است نه طبیعت!

توضیحات بیشتر »
سازه بتنی
علمی

بررسی عملکرد 17 نوع بتن (خواص مکانیکی ، دوام و مقاومت فشاری)

مقدمه:
انواع بتن را می توان از جهات مختلف بررسی نمود. مثلا تقسیم بندی براساس مقاومت فشاری، خواص کارایی و … در ادامه یکی از جامع ترین تقسیم بندی های بتن آورده شده است که انواع بتن متناسب با نوع کاربردشان تقسیم بندی شده اند. هر کدام از این بتن ها خواص و کاربردهای مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
یکی از ویژگی های مهم بتن که باعث گسترده تر شدن دامنه کاربرد آن شده است، وجود انواع مختلفی از آن است که هر کدام برای شرایط کاری و نیازهای متفاوتی مناسب هستند.

توضیحات بیشتر »
بتن الیافی در برابر بتن مسلح
علمی

مقاومت بتن الیافی و بتن مسلح

اين مقاله در مورد بتن و انواع بتن، بتنهای الیافی و بتنهای مسلح می باشد، همچنین طبق نتايج به دست آمده در اين آزمايشها عملکرد بتن های مسلح و الیافی سنجیده شده و تفاوت بتنهای الیافی سنجیده شده و مقاومت آنها مشخص میگردد و مقاومت بتنهای هیبريدی و چگونگی كم شدن مقاومت بتن های الیافی روشن میشود.
امروزه بتن های الیافی علاوه بر استفاده در استفاده در كف سالنهای صنعتی، در الينینگ تونلها به جای بتن مسلح استفاده میشود جهت صرف جويی اقتصادی استفاده میشود الیاف بتن مقاومت كششی و خمشی بتن را افزايش میدهد.

توضیحات بیشتر »
اسکلت بتنی
علمی

تفاوت اسکلت فلزی و بتنی از لحاظ مقاومت سازه

درصورتیکه سرعت اتمام پروژه برای ما اولویت داشته باشد، سازه فلزی گزینه مناسب تری از سازه بتنی است؛ زیرا اسکلت بتنی باید طبقه به طبقه اجرا شود و زمان الزم برای قالب بندی، شمع بندی و گیرش اولیه بتن را باید در نظر بگیریم.

توضیحات بیشتر »
ویرانی های زلزله
اخبار

فرهنگ استفاده از بتن آماده و فراورده های بتنی استاندارد باید ارتقا یابد

پدر صنعت نوین بتن ایران معتقد است ویرانی های زلزله سال های گذشته در روستاها و شهرهای کشور موید این نکته است که مصالح ساختمانی مصرفی از ویژگی های مناسب برخوردار نبوده و ساختمان های ساخته شده با آنها دوام کافی را نداشته اند.

توضیحات بیشتر »
اختتامیه فوتسال در مجموعه ورزشی پاس شهرک اکباتان
اخبار

برگزاری اختتامیه فوتسال به همت انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده

در اختتامیه فوتسال که به همت انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و با حضور بزرگان ورزش فوتبال و صنعت بتن کشور در مجموعه ورزشی پاس شهرک اکباتان بر گزار شد دکتر علی اصغر کیهانی میهمان ویژه این رویداد بزرگ ورزشی بود.

توضیحات بیشتر »
اخبار

آقای وزیر آسیب شناسی کنید چرا بعد از 11سال هنوز مجوزم را ندادند

سید احسان خاندوزی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه دیدار با فعالان اقتصادی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری رفع موانع تولید از سوی دولت در هر سفر استانی صورت می‌گیرد، بنابراین نشست مفصل و راهگشایی با حضور استاندار، نمایندگان فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران استانی برگزار گردید.

توضیحات بیشتر »
اخبار

پیام تبریک پدر صنعت بتن ایران بمناسبت سالروز تاسیس شرکت پارس لانه

تبریک پدر صنعت نوین بتن ایران بمناسبت سالروز تاسیس شرکت پارس لانه، علی اصغر کیهانی بنیانگذار کارخانجات ایران فریمکو، اسکلت بتنی ایران و پارس لانه با تبریک این روز خجسته گفت ما در مدت استقرار صنایع بتن خدمات گسترده عمرانی برای کشور انجام دادیم و این عملی نمی شد مگر با همکاری همه همکاران خوب و زحمتکش که از ابتدا تا امروز با ما همراه بودند و هستند، وی گفت به زودی با همه شما در نشستی مشترک قدر دان زحمات شما خواهم بود.

توضیحات بیشتر »
اخبار

پرسش و پاسخ با پدر صنعت نوین بتن

فصلنامه علمی، آموزشی، فرهنگی و خبری عمارت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در تازه ترین شماره خود در پاییز 1401 پرسش و پاسخی را با دکتر کیهانی پدر صنعت نوین بتن صورت داده است.
در این گفت و گو، استاد کیهانی به سوالاتی همچون اثرات استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، مشکلات اساسی و اهمیت صنعت بتن آماده، نقش آزمایشگاههای مصالح ساختمانی در جهت بهبود کیفیت صنعت ساختمان و همچنین به سوالات دیگری نیز پاسخ داده اند که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

توضیحات بیشتر »
شهرک صنعتی کیهانی
اخبار

تازه‌ترین اخبار از ساخت شهرک صنعتی خصوصی در استان البرز

فعال صنعتی متقاضی احداث شهرک صنعتی به صورت خصوصی در البرز گفت که احتمالا مشکل ساخت این شهرک به زودی برطرف می‌شود.

علی اصغر کیهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز پنجشنبه (۱۹ آبان) در جلسه وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی استان البرز، موضوع ساخت شهرک صنعتی خصوصی در این استان که از ۱۱ سال پیش با سنگ‌اندازی مواجه شده، مطرح شد. آقای خاندوزی (وزیر اقتصاد) در این زمینه قول پیگیری داد و استاندارد البرز هم گفت که این موضوع در حال پیگیری است و ابراز امیدواری کردند که این موضوع به زودی حل شود.

توضیحات بیشتر »
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو
اخبار

ماموریت اصلی دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو، طراحی رشته های مورد نیاز صنایع است

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو گفت: رشته های این دانشگاه به گونه ای نیستند که دانشجویان فارغ التحصیل شوند اما برای آن ها شغلی وجود نداشته باشد بلکه برای تمام فارغ التحصیلان امکان اشتغال وجود دارد.

توضیحات بیشتر »
دکتر کیهانی در مراسم اهدای جوایز چهره ماندگار صنعت نوین بتن در ایران
اخبار

مبدع «اصلاح الگوی مصرف سیمان» چهره ماندگار صنعت شد

یک تولیدکننده بتن آماده توانست الگوی بهینه مصرف سیمان در ساخت‌وسازهای کشور را طراحی و به تصویب برساند و اکنون به عنوان چهره ماندگار صنعت معرفی شده درباره تاثیر هدفمندشدن یارانه‌ها گفت: یارانه حامل‌های انرژی نوعی رانت پنهان اقتصادی است که تولیدکنندگان را در درازمدت تنبل می‌کند.

توضیحات بیشتر »
آیین پلاک کوبی منزل علی اصغر کیهانی از نمایی دیگر
بزرگداشت ها

آیین پلاک کوبی محل اقامت دکتر کیهانی در شمال تهران

آیین پلاک کوبی مفاخر اقتصاد ایران برای نخستین بار و در هفته ی کارآفرینی در اقامتگاه و منزل آقای دکتر علی اصغر کیهانی پدر صنعت نوین بتن ایران در منطقه یک تهران، با هدف تجلیل از کارآفرینان موفق با حضور آقایان سید حمید موسوی شهردار این منطقه، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر شهرداری تهران، غلامرضا کاظمی دینان مشاور عالی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و رئیس کمیته مفاخر کارآفرینی و کسب و کار، مدیران شهری منطقه یک و خانواده ی این چهره ماندگار در روز سه شنبه ۴ آذر ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

توضیحات بیشتر »
سازه های یک ساختمان در حال ساخت
اخبار

پدر صنعت نوین بتن ایران:دستگاه های متولی باید نظارت بر سازه ها را بیشتر کنند

کرج – ایرنا- پدر صنعت نوین بتن ایران با اشاره به حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان گفت : دستگاه های متولی مانند سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها باید در این زمینه نظارت ها بیشتر و دقیق تر کنند.

توضیحات بیشتر »
نمای نزدیک از ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو
اخبار

لیست رشته های بدون کنکور و ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو

دانشگاه علمی کاربردی شرکت ایران فریمکو یکی از دانشگاه های زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی است که در راستاي نظام آموزش مهارت و فناوری وابسته به وزارت علوم، هر سال در دوره های مهر و بهمن و در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دانشجو می پذیرد. هدف اين دانشگاه فراهم نمودن موجبات مشاركت ارگانها، سازمانها و دستگاههای متقاضی اجرايي دولتی و غيردولتي در امر تربيت نيروی انساني كارآفرين، ماهر و متخصص مورد نياز كشور است.

توضیحات بیشتر »
سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران
اخبار

وقتی یک سازمان دولتی حتی از فرمان رهبری پیروی نمیکند

سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران، به جای برنامه‌ریزی برای اجرای قانون سیاستهای اجرایی اصل ۴۴ که مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری بود، ایجاد انحراف در اجرای این قانون را بعنوان سرلوحه مواجهه‌اش با این قانون قرار داد.

توضیحات بیشتر »
دکتر کیهانی رئیس کمیته تخصصی کسب و کار یونسکو در ایران
اخبار

دکتر کیهانی به عنوان رئیس کمیته تخصصی کسب و کار یونسکو در ایران انتخاب شد

دکتر علی اصغر کیهانی بنیانگدار شرکت های ایران فریمکو ، پارس لانه واسکلت بتن در استان البرز با رای اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران به عنوان رئیس کمیته تخصصی کسب و کار یونسکو در ایران انتخاب شد.

توضیحات بیشتر »
میکسر بتن شرکت ایران فریمکو
نوآوری

یك كارشناس صنعت بتن، برخورداری بتن آماده از مقررات حمل مواد فاسد شدنی را خواستار شد

بتن آماده یكی از فراورده‌های ساختمانی مهم است كه نقش ممتازی در كیفیت، مقاومت و دوام ساخت و سازها دارد و به همین دلیل لازم است تا نسبت به حفظ مشخصات استانداردهای این محصول از مرحله تولید تا مصرف توجه كافی داشت.

توضیحات بیشتر »
دریافت گواهینامه و کاپ جشنواره اختراعات کانادا ican از نمای نزدیک
اخبار

اخذ دو مدال طلای جشنواره اختراعات 2019 کانادا

در جشنواره اختراعات 2019 کانادا در گروه فنی و مهندسی مجتمع صنعتی پارس لانه به مدیریت آقای مهندس علی اصغر کیهانی بنیانگذار صنعت نوین بتن در ایران موفق به اخذ دو مدال طلای این دوره از جشنواره گردید که موفقیت بزرگی برای صنعت بتن ایران به شمار می‌رود.

توضیحات بیشتر »
نمای نزدیک از ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو
اخبار

راه اندازی نخستین دانشگاه علمی کاربردی بتن

دکتر کیهانی مدیر مجتمع ایران فریمکو و پارس لانه با  بیان اینکه تاسیس نخستین دانشگاه تخصصی صنعت بتن تحولی بزرگ در این صنعت به دنبال خواهد داشت در خصوص اندازی این مرکز توضیحاتی ارایه کرده است که متن آن به شرح ذیل می باشد.

توضیحات بیشتر »
نکوداشت علی اصغر کیهانی مرد بتن ایران در جشنواره قهرمانان صنعت
بزرگداشت ها

نکوداشت دکتر علی اصغر کیهانی مرد بتن ایران در جشنواره تجلیل از قهرمانان صنعت

جشنواره تجلیل از قهرمانان صنعت که آذر ماه هر سال برگزار مي‌شود، اقدام شایسته‌ای است که به معرفی کارآفرینان و مدیران موفق بخش‌های مختلف تولید و خدمات و قدردانی از زحمات چندین ساله آنها مي‌پردازد و مي‌تواند امیدها برای سرمایه‌گذاری در کشورمان را افزایش دهد.

توضیحات بیشتر »
صرفه جویی در مصرف سوخت
نوآوری

صرفه جویی در مصرف سوخت در حمل و نقل بار جاده ای

بررسی ابلاغیه های فنی نشان میدهد که تعیین ظرفیت مجاز حمل بار یا وزن با بار کامیون ها با واقعیت های طراحی و ساخت ابنیه فنی متناسب نیست و در صورت افزایش ظرفیت حمل بار تا سقف ظرفیت های مندرج در کاتالوگ های کارخانجات سازنده (کامیون 3 محور 10 چرخ تا 32 تن) هیچگونه مشکلی برای ابنیه فنی و روسازی راه های کشور به وجود نخواهد آمد و این امر نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف سوخت در حمل و نقل بار جاده ای دارد.

توضیحات بیشتر »

اخبار صنعت بتن

صنعت بتن به عنوان یکی از صنایع مهم و حیاتی در جامعه امروزی، نقش بسزایی در ساخت و ساز و توسعه شهری دارد. این صنعت با توجه به اهمیت و گسترش فعالیت‌های ساخت و ساز، نیازمند بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و کارآمد است. در این بخش از سایت تلاش شده تا علاوه بر انعکاس اخبار کارآفرین نمونه و چهره ماندگار صنعت نوین بتن در ایران، به اخبار صنعت بتن و آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های مدرن در این صنعت نیز پرداخت شود.

پیمایش به بالا