زندگینامه

کارآفرین نمونه صنعت نوین بتن

علی اصغر کیهانی

کارآفرین نمونه صنعت نوین بتن در ایران
پرتره رسمی از دکتر کیهانی کارآفرین نمونه صنعت بتن در مراسم اهدای جوایز
علی اصغر کیهانی (زاده 16 دی 1322) کارآفرین نمونه صنعت بتن، بنیان گذارکارخانجات ایران فریمکو ؛ پارس لانه و اسکلت بتنی ایران وموسس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو و رئیس کمیته تخصصی توسعه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو –ایران، رییس بنیاد حامیان دانشکده حکمرانی (تهران )، دبیر کل گروه فرهیختگان بین المللي کسب و کار ایرانیان، رئیس هیئت مدیره پایانه های استان البرز و مشاور اسبق موسسه استاندارد می باشد.
وی دارای مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی پارامونت (Paramount University of Technology) میباشد. 
او چهره ماندگار و بنیانگذار صنعت نوین بتن در ایران محسوب می شود . علی اصغر کیهانی تا مقطع دکتری صنایع ، تحصیل کرده است.  
دکتر کیهانی برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده و بارها به عنوان کارافرین نمونه صنعت بتن معرفی شده است کسانی که علی اصغر کیهانی را از نزدیک می شناسند ، ایشان را انسانی با هدف ، درستکار و دارای پشتکار فوق العاده معرفی می کنند.
نگاه حاکم بر راه‌اندازی کارنجات تولید بتن آماده و قطعات بتنی، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بوده است به نحوی که در حال حاضر مدرن ترین خطوط تولید فراورده‌های بتنی ایران در این گروه تولیدی فعال هستند.
پرتره رسمی از دکتر کیهانی کارآفرین نمونه صنعت بتن در مراسم اهدای جوایز

زندگی‌نامه کارآفرین نمونه صنعت نوین بتن

علی اصغر کیهانی در بخش پنج تهران و در محله ای که بازارچه قنات اباد نامیده می شود دیده به جهان گشود. وی کار خود را در جوانی با کارگاه موزائیک سازی و با ساخت روزانه 10-12 متر موزائیک شروع کرد. پس از مدتی به تولید محصولات ساختمانی روی آورد که در نتیجه سنگ بنای کارخانه عظیم ایران فریمکو را بنا نهاد که تا امروز از بروزترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد. کیهانی برای استانداردسازی مصالح ساختمانی تلاش بسیاری کرد که یکی از نتایج آن تصویب طرح استانداردسازی در هیات دولت بتاریخ 24/12/84 می باشد و موجب ارتقای ایشان به سمت مشاور موسسه استاندارد گردید.
وی چهار فرزند دارد که همگی اداره کننده برترین کارخانه های صنعت بتن و از فعالین این حوزه می باشند.
علی اصغر کیهانی در کارگاهی در سنین جوانی
ورودی کارخانه های ایران فریمکو و پارس لانه از پیشتازان صنعت بتن در ایران
دریافت لوح و تندیس افتخار دکتر کیهانی از موسسه استاندارد

فعالیت‌های علمی، فرهنگی

مهندس کیهانی در کنار فعالیتهای صنعتی و اقتصادی، در حوزه علمی و نشر کتاب نیز فعالیت داشته که حاصل آن کتابهای کارآفرینی است که بصورت تخصصی در حوزه های کارآفرینی، بتن و صنعت به رشته تحریر درآمده است.
یکی از آثار ایشان کارآفرینی به شیوه ی استاد کیهانی در دو نسخه فارسی و انگلیسی است می باشد که به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف گردآوری و به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب، ایشان به تحلیل عوامل موفقیت در کسب و کار به روش کارآفریتان برتر پرداخته شده است.
همچنین ایشان در کتابی با عنوان سرگذشت مرد بتن ایران به مرور فعالیتهای خود پرداخته است.

راه اندازی نخستین دانشگاه علمی– کاربردی بتن

یکی از فعالیتهای فرهنگی وی، تاسیس نخستین دانشگاه تخصصی صنعت بتن در استان البرز -شهرک صنعتی کیهانی- می باشد که با اجرای دوره ها و رشته های فنی ساختمان بویژه صنعت بتن به آموزش و تربیت متخصصین موردنیاز صنایع می پردازد. هم اکنون در این دانشگاه بیش از 500 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو با هدف ارتقاء سطح مهارتهای شغلی و فراهم نمودن زمینه مناسب برای دسترسی علاقه مندان به سطوح مختلف آموزش های علمی – کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی – کاربردی میباشد ، این مرکز مجری برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت حرفه ای ، پودمان های علمی – کاربردی ، دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، اجرای طرح های مطالعاتی ، کارگاه های آموزشی و همایش های علمی و تخصصی میباشد که فعالیت رسمی خود را در سه رشته کاردانی پودمانی ازشهریور ماه سال ۱۳۹۰ در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ آغاز نمود .

ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آموزش عملی کاربردی ایران فریمکو

این کارآفرین نمونه در زمینه های مختلفی موفق به اخذ جایزه از مراکز داخلی و بین المللی گردیده که از مهمترین های آن به موارد زیر میتوان اشاره کرد:


چهره ماندگار صنعت بتن

کیهانی در مراسم معرفی قهرمانان و چهره‌های ماندگار صنعت با حضور وزیر صنایع ‌و معادن، وزیر کار و امور اجتماعی، رییس بانک مرکزی، رییس کمیسیون صنعت ‌و معدن مجلس و نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی  به عنوان چهره ماندگار صنعت بتن معرفی شد.
دکتر کیهانی در مراسم اهدای جوایز چهره ماندگار صنعت نوین بتن در ایران

کسب مدال طلا در جشنواره اختراعات 2019 کانادا

ایشان با طرح محصول «نیوجرسی‌های بتن الیافی ضربه‌گیر انعطاف پذیر» در جشنواره اختراعات ۲۰۱۹ کانادا موفق به کسب مدال طلا شد.
این محصول که حاصل تلاش چهار ساله کارشناسان مجتمع پارس لانه است، یک قدم بزرگ در صنعت بتن ایران و تولید بتن‌های فوق توانمند دنیا به ‌شمار می‌رود.

نیوجرسی‎‌های بتنی یکی از عناصر اصلی جاده‌های برون شهری و درون شهری هستند که نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای دارند. در آخرین گزارش منتشره درباره نقش نیوجرسی‌های بتنی در کاهش تلفات جاده‌ای، در اتوبان تهران ـ کرج و تهران ـ قم پس از نصب نیوجرسی‌های بتنی بیش از ۳۸ درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافته است. با توجه به اینکه شرکت متبوع اینجانب یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این قطعات بتنی است، واحد تحقیق و توسعه در زمینه ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی‌اش و انطباق آن با دانش روز دنیا مطالعات دامنه داری داشته و چند برنامه در دست داشته و دارد که یکی از آنها همین موضوعی بود که در سال گذشته به پایان رسید و در جشنواره کانادا موفق به اخذ رتبه نخست شد.

اقدام دیگری که توسط این کارآفرین نمونه استان البرز در سطح ملی مطرح، پیگیری و به نتیجه نهایی رسیده است، موضوع اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی است که با پیگیری‌های وی تا صدور مصوبه هیات وزیران و اجرای آن در سطح کشور ادامه یافت ومشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت
از دیگر اقداماتی که توسط علی اصغرکیهانی طرح ریزی و مدیریت شد و با پیگیری‌های مستمر وی به نتیجه رسید. موضوع تغییر ضوابط حمل و نقل بار جاده‌ای است که باعث افزایش بهره وری از شبکه حمل بار به میزان ۱۷ درصد، افزایش عمر مفید و دوام آسفالت و نیز صرفه جویی روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت شده است. این موضوع نیز با ارائه پیشنهادی به تاریخ ۱۲/ ۷/ ۱۳۸۸ به وزارت راه و ترابری و سازمان راهداری کشور و پیگیری‌های مستمر پس از دو سال طی بخشنامه‌ای در تاریخ ۱/ ۱۲/ ۱۳۸۹ وزن مجاز حمل بار انواع کامیون‌ها اصلاح گردید.

با ما در تماس باشید...
آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان نیاوران ( شهید باهنر )، نرسیده به پمپ بنزین، پلاک 206 طبقه اول واحد1
اسکرول به بالا